Vyberte stranu

fitness

Staraj sa o svoje telo, je to jediné miesto, kde môžeš žiť!

O fitness

Je to „ľahšia“ forma kulturistiky, teda športová disciplína zameraná na rozvoj svalovej hmoty a svalovej sily. Cieľom je dosiahnuť zlepšenie funkcií pohybového systému – kĺbovej pohyblivosti a sily svalstva a tvarovať postavu do estetických rozmerov. Ide o silový šport, ktorý je založený na báze odporu bremena – závažia, tréningové stroje, „bremenom“ môže byť aj vlastné telo.

 

Heslá tohto športu sú: zdravie, sila, vitalita, krása

F – frekvencia

cvičiť by sme mali minimálne 3 – krát týždenne, ak je to naša jediná pohybová aktivita, ideálne by bolo každý druhý deň; cvičiť len občas alebo nepravidelne nie je efektívne; avšak aj jedenkrát týždenne je lepšie ako ani raz, ale zázraky od toho nečakajte.

I – intenzita

pri cvičení by sme mali dosiahnuť 60 – 90% maximálnej pulzovej frekvencie; ak chceme chudnúť a spaľovať tuky, pohybujeme sa skôr v tých nižších pásmach intenzity cvičenia, ak chceme zvyšovať svoju kondíciu, skôr v tých vyšších pásmach.

T – čas

tréningová jednotka by mala trvať 30 – 70 minút; ak cvičíme 30 minút, zvýšme frekvenciu cvičenia na 5 – 6 krát týždenne a naopak, ak cvičíme 70 minút, stačí 3-4 krát týždenne; telo potrebuje určitý čas na regeneráciu.

Trendom súčasných dní je tzv. funkčný silový tréning a znižovanie telesnej hmotnosti/redukcia telesného tuku. V prirodzenom funkčnom tréningu sa vraciame k prirodzeným formám pohybu. Funkčnosť znamená schopnosť fungovať bez bolestí v bežnom živote, vykonávať také pohyby, na ktoré je ľudské telo od prírody stavané – predklon, drep, krok, tlak a ťah. Preto dávame prednosť tzv. viackĺbovým cvikom pred izolovanými, ako sú drepy, mŕtvy ťah, benčpres, cviky na hrazde, výpady, ktoré precvičujú viaceré svaly naraz, nie izolovane jeden sval, ako je to často pri cvičení na strojoch. Tieto cviky pripomínajú pohyby v každodennom živote ako je dvíhanie a prenášanie bremien, bežné polohy ako je stoj, sed, kľak, ľah, chôdza. Sila svalov nám pomáha udržať stabilitu, zlepšuje vytrvalosť a koordináciu, podporuje chrbticu a zlepšuje držanie tela, zlepšuje dýchanie. Rovnaké zásady platia pri práci v kancelárii, pri cvičení v telocvični, či pri fyzickej práci v záhradke. Používame vlastné telo v súlade s jeho stavbou tak, aby mu pohyb prospieval a neubližoval. Učíme telo fungovať ako celok a využívať jeho pohybový potenciál.

Cieľom je aktívny pohyb po celý život do vysokého veku, a preto pravidelný kondičný tréning by mal byť skôr súčasťou osobnej hygieny a denného rytmu, telesných potrieb ako koníčkom. Je prirodzené byť zdravý, výkonný a spokojný, je to príjemnejšie a lacnejšie.

Pohyb má pozitívny vplyv na:

  • Fyzickú oblasť – stav srdca a ciev, krvný tlak, hladinu cholesterolu, množstvo telesného tuku, schopnosť regenerácie, trávenia, čistenie pľúc, posilnenie kostí, šliach, svalov, činnosť zraku, sluchu, hmatu, zdatnosť, odolnosť organizmu, zvládanie bežných činností.
  • Duševnú oblasť – zlepšuje sebavedomie, myslenie, kvalitu spánku, lieči depresiu a zlú náladu, pomáha zvládať stres.
  • Spoločenskú oblasť – spoločná činnosť s partnermi a priateľmi.
Fitness Vlasta Kupčíková

Pohyb pôsobí ako elixír mladosti – udržuje telo vo vnútornej harmónii.

Rozvrh a cenník

„Spevni a vyformuj svoje telo na hodinách Fitnestrong!“

Kondičný posilňovací tréning (vlastná váha)

Termín cvičení: nedele o 18:00

Miesto: Kenko Raifu – fitness centrum, Juhoslovanská 2 (sídlisko Ťahanovce), Košice

Cenník skupinových tréningov: 3,5€/vstup, permanentky: 5 vstupov/16,5€, 10 vstupov/32€

Možnosť individuálnych tréningov v Kenko Raifu: v pondelky, v piatky a v nedele od 6:00 do 11:00 podľa dohody

Cenník individuálnych tréningov: je potrebné si zakúpiť permanentku do fitka + 15€/60 minút

Platnosť 5 vstupovej permanentky je 1 mesiac, 10 vstupovej 2 mesiace.

Permanentka je oproti jednorazovým vstupom cenovo zvýhodnená a je prenosná, t.j. môže ju využívať aj osoba, ktorá si ju nezakúpila.

Upozornenie:

  • po uplynutí termínu platnosti nevyčerpané vstupy prepadajú
  • zrušenie cvičenia je možné najneskôr  2 hodiny pred jeho začiatkom; ak k zrušeniu nedôjde, neprítomnosť sa spoplatňuje  rovnako ako účasť na cvičení.